×

Klaida

[sigplus] Critical error: Image gallery folder Naujienos/2015-06-LSMU-MBA--HH is expected to be a path relative to the image base folder specified in the back-end.

Nuo šiol birželio 13-oji  LSMU mokyklai bus ypatinga diena. Šią dieną  mokyklos mokiniai ir mokytojai nuvyko į Vilnių sutikti ir parsivežti į Kauną 16 žmonių delegaciją iš JAV Montgomery Bell Academy ir The Harpeth Hall mokyklų. Jaudinanti susitikimo akimirka, šiltos sveikinimo kalbos, pirmieji rankų paspaudimai, bandymai  įsiminti neįprastus lietuvių ausiai vardus,  susirašinėjimo partnerių akistata –  nepamirštama patirtis. Kartu  tai pirmasis žingsnis į svaigų, įtraukiantį nuoširdžios draugystės ir kitų kultūrų pažinimo pasaulį, tai kelias, kuriuo nuo šiol žengs kartu LSMU, MBA ir HH moksleiviai ir mokytojai.
Keturias dienas visi kartu keliavome po savo šalį, dalyvavome Lapteviečių draugijos birželio 14-osios minėjime Rumšiškėse, lankėmės IX forto muziejuje, Šaltojo karo muziejuje Žemaitijos nacionaliniame parke, Trakų pilyje, vakarojom su žemaičių etnografiniu ansambliu, kepėm lietuvišką duoną, ragavom išskirtinius lietuviškus patiekalus  „Monte Pacis“ svetingumo komplekse Pažaislyje, klausėmės amerikietiško džiazo, kurį atliko jaunieji lietuvaičiai.  Visi iki šiol gyvename tų dienų įspūdžiais. Esame pakerėti svečių nuoširdumo ir dėmesio Lietuvai, jos žmonėms ir istorijai, užburti jų šilumos, išminties ir pozityvios energijos.  Atsisveikinimo akimirką abi pusės pabrėžė, kad nuo šiol  mes – VIENA ŠEIMA, tikinti, kad idėjos ir edukacija tikrai gali pakeisti pasaulį. Jis gali tapti saugia ir draugiška planeta.

Tarptautinių projektų koordinatorė Ingrida Krasauskienė

{gallery}Naujienos/2015-06-LSMU-MBA--HH{/gallery}

Balandį keturioms dienoms Lietuvoje svečiavosi 15 amerikiečių, kuriuos pasitiko puikiai nusiteikusi LSMU mokyklos komanda. Apkeliavę didžiąją dalį Lietuvos, mes visi labai susibendravome ir kelionės pabaigoje vieni kitiems prisižadėjome nenutraukti ryšio ir tęsti bendradarbiavimą tarp mūsų mokyklų. (Milda Poderytė, 9 kl.)

Nors iš pradžių buvo nedrąsu, mes labai greitai radome bendrą kalbą. Buvo labai linksma. Mes sužinojome labai daug apie JAV kultūrą, įpročius bei pomėgius. Išmokome daug žaidimų ir išmokėme mūsų naująsias drauges savų. Kelionėje daug plepėjome, juokėmės ir šypsojomės. Daug sužinojo svečiai, tačiau ir aš kai ką naujo išmokau apie gimtąjį kraštą. Projektas pareikalavo jėgų, bet buvo verta. (Simona Jakaitė, 9 kl.)

Pirmasis įspūdis pamačius svečius iš JAV buvo jų apranga: plačios baltos kelnės polo marškinėliai ir “makusinai”. Tuomet pamaniau, kad jie visai kitokie, bet šiek tiek pabendravus supratau, kad jų humoras,  gyvenimo būdas bei problemos su kuriomis jie susiduria menkai skiriasi nuo mūsų, todėl drąsiai galiu teigti, kad mes esame panašūs. Lydint svečius po Lietuvą buvo labai smagu su jais bendrauti. Pirmomis dienomis teko pratintis prie jų greitakalbės, prisiminti primirštus anglų kalbos ypatumus, bei sugebėti tinkamai ir suprantamai išreikšti savo mintis. Man labai paliko įspūdį šių žmonių natūralus sugebėjimas išreikšti emocijas. Kiekvieną kart gaudami dovaną, nors ir maža,  jie labai nuoširdžiai padėkodavo ir parodydavo kaip tai jiems svarbu. Ši trumpa savaitė praleista su svečiais iš JAV,  kurie per kelias dienas tapo geri draugai, buvo šauni vasaros pradžia. (Žygimantas Vaičiukynas, 9 kl.)

Manau, kad šias keturias dienas atsiminsiu tikrai ilgai. Kelionės autobusu, muziejų lankymas, gyvenimas sodyboje... Viskas buvo nuostabu! Labai greitai susiradome draugių. Nors buvo ir tylių pauzių, bet bendravome ganėtinai sklandžiai. Dabar tikiuosi, kad galėsiu nukeliauti į Nashville'į per ateinančius metus! (Lina Petrauskaitė, 7 kl.)

Šio projekto metu išmokome daug įvairių dalykų. Pirmiausia - laisviau bendrauti anglų kalba, taip pat labiau pasitikėti savo jėgomis, įgijome patirties bendraujant su užsieniečiais bei tarptautinių ryšių, tikrai pagilinome istorijos žinias, pamatėme dar patiems nematytų vietų. Įdomu buvo ne tik sužinoti apie kiek kitokį amerikiečių gyvenimą, bet ir , pavyzdžiui, susitikti su pagrindine mūsų visų perskaitytos knygos veikėja. Šios kelios dienos paliko neišdildomų prisiminimų, todėl labai norėtųsi dalyvauti dar daugybėje tokių projektų. (Emilija Radlinskaitė, 9 kl.)

Galimybė susitikti su mokiniais ir mokytojais iš Jungtinių Amerikos Valstijų man buvo didelis iššūkis, tiek dėl kalbos barjero, tiek dėl kultūrinių skirtumų. Bet dabar galiu pasakyti, kad tai buvo nuostabi patirtis. Sutikau daug nuostabių žmonių, su kuriais tikiuosi palaikysiu ryšius dar ilgai, patobulinau kalbos žinias ir tiesiog labai gerai praleidau laiką! (Roberta Gaidamavičiūtė 10b)

Pradžioje jaučiausi nedrąsiai, nes nieko nepažinojau. Tačiau susipažinau. Sutikus Amerikiečius atpažinau savo susirašinėjimo draugą Walker. Rumšiškėse jau jaučiausi gerai, nes bendravau su Walker. Kalbėjome apie įvairius dalykus, mokyklą, pamokas, draugus. Sunku, nes amerikiečių kalba buvo greita, su kitokiu tarimu,  - visa tai kėlė didžiulį nerimą. Bet po truputį įsidrąsinau ir... Išsiskirti su Amerikiečiais buvo liūdna, nes po keturių dienų aš jaučiausi pripratęs prie jų ir nenorėjau, kad mes išsiskirtume. Suprantu, kad dar turiu kur tobulėti. Esu dėkingas mokyklos  mokytojų komandai už padrąsinimus kalbėti; Emmett’ui už lėtesnį ir aiškų kalbėjimą. (Žygimantas Skučas, 5 kl.)

Po beveik metus trukusio susirašinėjimo su Montgomery Bell Academy ir The Harpeth Hall moksleiviais džiugu buvo jų sulaukti Lietuvoje.  Kelios dienos praleistos kartu buvo kupinos įspūdžių ir bendravimo. Šeštadienį Lietuvos liaudies buities muziejuje Rumšiškėse prie tremtinių žeminukės – jurtos paminėjome 75-ąsias Lietuvos okupacijos ir 74-ąsias masinių tremčių metines bei Gedulo ir Vilties dieną. Lapteviečiai mokytojui Emmett  Russell įteikė ąžuolo lapų vainiką. Po pietų lankėmės  IX forto muziejuje. Amerikiečiai moksleiviai ir mokytojai kartu su mumis klausėsi pasakojimų apie Lietuvos istoriją. Sekmadienį kopėme į Kryžių kalną, jame svečiai padėjo kryžių su užrašytais savo vardais. Vėliau  visi susidomėję klausėmės Šaltojo karo muziejaus gidės pasakojimų. Mums, moksleiviams, labai patiko nakvynė sodyboje prie Platelių ežero. Visi artimiau susidraugavome. Sekančią dieną  grįžome į Kauną. Svečiai lankėsi senamiestyje. Vakarojome Pažaislio vienuolyne. Antradienį užsukome į Sabonio krepšinio mokyklą. Visi nusifotografavome su Donatu Motiejūnu. Likusią dienos dalį praleidome Trakuose. Svečiai susipažino su dar viena dalimi Lietuvos istorijos. Džiaugiuosi dalyvavęs programoje. Įdomu buvo stebėti  kaip tolimos šalies moksleiviai domisi Lietuvos istorija. Tikiuosi, užsimezgę ryšiai turės tęstinumą. (Vilius Paševeckas, 8 kl.)

Bendravimas su mokytojais iš JAV ne tik teikė didžiulį malonumą, nes  jie labai malonūs, viskuo besidomintys žmonės, bet ir todėl, kad buvo galima išgirsti naujų idėjų, kurias galima būtų pritaikyti ir mūsų darbe. Naujovės visada domina ir mus! (Mokytoja Kristina)