Dvylika Japonijos Shanon Gakuen mokyklos mokinių, mokytojų, universiteto studentų dalyvavo tarptautinio projekto „Viza gyvenimui“ II – ajame etape „Mes ir Sugihara“. Bendradarbiaudami  su memorialiniu Ch.Sugiharos muziejumi  ir neformaliojo švietimo įmone „Tagata“, vykdėme projekto veiklas.

Svečius iš Japonijos mielai priėmė ir apgyvendino LSMU gimnazijos mokinių šeimos: Viktorijos Butkutės 7C, Viliaus Paševecko IC, Bernardo Morkūno 7C, Gvido Žilinsko 7C, Pauliaus Žeimio 7C, Augusto Cinelio 7B, Justo Bardausko 7B, Ainos Švedaitės 8C, Tito Markausko 8D, Juliaus  Štrimaičio 8D , Adelės Brinkytės IIB. Tai buvo puiki patirtis šeimoms pažinti japonų kultūrą bei  papasakoti apie lietuvių tautos išskirtinumą, pasidalinti tautiniais aspektais.

Shanon Gakuen mokyklos mokiniai aplankė Ch.Sugiharos muziejų, IX-o forto muziejų, susitiko su VDU Azijos studijų centro atstovais ir keitėsi informacija apie diplomato darbą ir žygdarbį.

Japonų mokinius sužavėjo  šeimų pasiūlyta kultūrinė ir pramoginė programa: Kauno senamiesčio aplankymas, šuoliai ant tramplino, kopimas „Uno“ parke, važinėjimas dviračiais, badmintono turnyrai, apsilankymas atominiame bunkeryje ir dalyvavimas lietuvių vestuvių ceremonijoje.

Saulėtą sekmadienio popietę projekto dalyviai praleido Lietuvos buities muziejuje. Svečiai žavėjosi ir stebėjosi istorine lietuvių buitimi, mediniais žaislais. Smagiausia buvo visiems pabandyti lietuvių liaudies instrumentus, dainuoti ir šokti bei žaisti lietuvių liaudies žaidimus.

Vieną  dieną svečiai praleido LSMU gimnazijoje. Mokiniai pristatė gimtąjį  Fujisawos miestą ir mokyklą. Projekto dalyviai tapė Japonijos – Lietuvos draugystės logotipą. Tai kūrinys,  ženklinantis  bendradarbiavimo pradžią su Shanon Gakuen mokykla.

Japonai  ir lietuvaičiai galėjo išbandyti  savo jėgas protų mūšyje. Mišriose komandose mokiniai turėjo atsakyti į klausimus apie Ch.Sugiharą, šalių geografiją, istoriją, gamtą ir  kultūrą.

Įsimintinas svečių vizitas išliks LSMU gimnazijos mokinių, jų šeimų ir visos bendruomenės atmintyje. Mokyklų bendradarbiavimas tęsis, o mokiniai pasiryžę gilintis į diplomato Ch.Sugiharos veiklą bei sekti jo atliktu žygdarbiu žmonijos labui.