Birželio mėnesį LSMU gimnazijos mokiniai: K.Šližinskaitė, N.Jašinskas, L.Kairytė, U.Raicevičiūtė, I.Grigalionytė, K.Pirožnikas, B.Valasevičius, G.Čivinskaitė, A.Brinkytė, mokytojos V.Račkauskienė, D.Žemaitienė ir J.Grabliauskaitė bei bendruomenės narė gydytoja Rasa Brinkis pasiryžo keliauti į diplomato gimtinę ir aplankyti gimnazijos draugus iš Shonan Gakuen mokyklos.

Kelionės tikslas - Č.Sugiharos memorialo aplankymas Yaotsu miestelio apylinkėse, Gifu prefektūroje. Memoriale susitikom mokytoją Toshimi Janigą, kuri atvyko iš JAV aplankyti savo artimųjų ir sutikti mūsų gimnazijos grupės. JAV mokytoja organizavo dalies Č.Sugiharos „vizų“ išrašymą, kurias atsiuntė LSMU gimnazijai. Tikimės, kad bendra JAV ir Lietuvos „vizų“ meninė instaliacija pasieks Č.Sugiharos muziejų Kaune. Pagerbėme Č.Sugiharą aplankydami muziejaus ekspoziciją, kurios kopija yra Kauno muziejaus sprendimų kambarys – tai diplomato išgelbėtų žmonių istorijos ir liudijimai. Sujaudino memorialo skulptūros „Taikos varpai“, kurių kiekviena turi savo reikšmę: „Geraširdiškumas“, „Drąsa“ ir „Dvasia“. Jų skambėjimas neša žinią visam pasauliui. O simbolių paminklas, sudarytas iš plūduriuojančių metalinių strypų, kurių „muziką“ sukelia vėjas, skelbia Taiką pasauliui. Apsilankymas memoriale mums visiems suteikė ne tik naujų žinių , bet ir galimybę apmąstyti žmogiškąsias vertybes.

Kelionę planavome pusmetį ir ji pranoko visų keliavusių lūkesčius, nes pamatėme, patyrėme, daug daugiau nei tikėjomės.  Kelionę pradėjome nuo Tokijo, megapolio su 14 mln.gyventojų, miesto įžymybių aplankymo. Pirmiausi pamatėme Aukso šventyklą (Kinkajuji). Taip taip, tai iš tiesų auksu purkšta budistų šventykla, paskendusi bonzai ir gėlių žalumoje. Imperatoriaus rūmai ar istorinio Edo laikotarpio pilis, apsupta japoniško sodo grožybių bei svaiginanti žydinčių irisų ir hortensijų spalvų gama. Shinjuku rajonas, kunkuliuojantis spalvomis, kvapais, vaizdais, elegantiškomis parduotuvėmis ir jaukiais šeimyniniais restoranėliais. O Shinjuku Goen Nacionalinis sodas lyg žalioji oazė betono džiunglėse. Jūrinio maisto šventovė - tai Tokijo Tsukiji žuvies turgus, kuriame nejautėme žuvies kvapo dėl aukštų žuvies laikymo bei pateikimo technologijų. Pervažiavę Vaivorykštės tiltą, jungiantį žemyną ir salas su milžinišku Tokijo uostu, pasiekėme Japonijos istorinę sostinę Kamakurą. Sostinės simbolis - milžiniška bronzinė 12 metrų aukščio, 122 tonų svorio Budos statula.

Į Shanon Gakuen mokyklą keliavome 1 valandą traukiniu. Tai privati mokykla - miestelis, nes turi visas pakopas nuo darželio iki gimnazijos. Kiekviena mokykla turi atskirą pastatą, kuriam vadovauja mokyklos prezidentas p.Yoiči Kawai. Neišdildomą įspūdį paliko jaudinantis ir šiltas mūsų grupės sutikimas. Mus pasitiko mokyklos vadovybė ir miesto adminstracijos atstovai. Japonai nuolat besimokanti tauta ir mes po nuoširdžių pasveikinimų pradėjome mokytis kaligrafijos, origami ir tradicinės arbatos ceremonijos ritualų. Apsigyvenę mokyklos mokinių šeimose, patyrėme daug įspūdžių ir sužinojome apie japonų kasdienį gyvenimą, buitį ir santykius. Drauge su mokiniais ir šeimomis keliavome į paslaptingą Enošimos salą, kurios rožių sode žavėjomės aromatu ir keliavome vandens jėgos suformuotais tuneliais. Sužinojome, kad 2020 m. Tokijo olimpiados vandens sporto rungtis (buriavimas) bus vykdoma salos įlankoje.

Antrasis miestas Kijoto mus žavėjo Hasederos šventykla su 10 000 tūkstančių padėkos ir norų vartais. Vaikščiojom istorinėmis Giono geišų (maiko) gyvenamomis gatvelėmis. Mūsų vienai grupelei „pavyko“ pamatyti geišą, keliaujančią į vakarėlį.

Nagoja - tai trečias miestas, kurį aplankėme. Miestas yra ketvirtas pagal dydį šalyje. Miesto simbolis - Nagojos ar Nindzės pilis, 400 m. Tokugawa klano imperatoriaus vasaros rezidencija, su gigantiška akmenų apsaugine siena. Pilies interjeras mus žavėjo bambuko bareljefais ir sienų tapyba. O automobilių muziejus nepaliko abejingų – visi panoro ateityje įsigyti vandeniliu varomą automobilį.
 Prisimenant kelionę, vaizduotėje iškyla mandagūs, malonūs žmonės, įspūdingos šventyklos, spalvotos ir kvapnios gėlės, gardus maistas, vandenynas, sodai, neono šviesos, traukiniai...

Vilma Račkauskienė, anglų kalbos mokytoja, projekto „Mes ir Sugihara“ koordinatorė

   

Premiers Rideaux  

   

Nuorodos  

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
© LSMU gimnazija, 2013