Tarptautinė raštingumo diena švenčiama rugsėjo 8-ąją UNESCO iniciatyva. Šią dieną minimi ir pagerbiami tie, kurie atnešė pasauliui raštingumą, ir visi mokytojai, kurie dabar moko kitus.

Pagal 2009 m. Jungtinių Tautų vystymosi programos pranešimą, 2009-aisiais didžiausias raštingumo lygis užfiksuotas Kuboje, Estijoje ir Latvijoje, kur 99,8 proc. vyresnių nei 15 metų gyventojų yra raštingi. Lietuvoje šis procentas siekia 99,7. Daugumoje Europos Sąjungos šalių, taip pat Amerikoje, šis rodiklis siekia 99,0 procento. Mažiausias raštingumas nustatytas Afrikos šalyse, ten jis siekia tik 23-29 proc.

Raštingu vadinamas žmogus, mokantis rašyti ir skaityti. Keliant aukštesnius reikalavimus, raštingas žmogus turi sugebėti suprasti bei įvairiose situacijose naudoti atspausdintus ir parašytus duomenis, gebėti rišliai bendrauti, skaičiuoti. Be to, kalbininkai pasakytų, kad raštingas žmogus turi sugebėti taisyklingai rašyti ir kalbėti.

Mūsų gimnazijoje Raštingumo dieną minime kasmet. Kartais tik su mokiniais pasitikriname savo raštingumo žinias. Šiemet jau antrą kartą įtraukėme ir mokytojus. Labai džiaugiamės, kad nepabūgo ateiti parašyti diktanto mokytojai. Labai džiugu, kad dalyvavo visa administracija. „Ilgakojes pusseseres ir pusžales kriaušes, sūkurius, balina“ daugelis jau pamiršo. Bet juk turime išsaugoti tautos savastį. Lietuvių kalba unikali. Todėl  ir po vasaros, ir šiandien, ir visada turime mokėti  rašyti šalo, geso, Kęstutis ir Kastytis, mažina ir mąžta, pasiūk ir atsiųsk, įžymiajai seseriai ir baikščiai sesei. Ypatingąsias taisykles turime perduoti  kitoms kartoms, perrašyti  jųjų negalime. Kitaip gausime baudą už beraštystės greičio viršijimą.

Mokyklos lituanistai dėkoja visiems, atėjusiems rašyti diktantą.

   

Premiers Rideaux  

   

Nuorodos  

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
© LSMU gimnazija, 2013